Gezond vegetarisch eten

Vervangen van dierlijke producten

De keuze voor vegetarisch of veganistisch (vegan/plantaardig) eten en drinken, heeft voordelen voor je gezondheid, het milieu en dierenwelzijn. Om je als vegetariër of veganist fit te voelen en gezond te blijven, is het belangrijk om de dierlijke producten op de juiste manier te vervangen, zodat je geen belangrijke voedingsstoffen mist. Ook als je meerdere dagen in de week geen vlees of vis eet en/of geen melk drinkt, is het belangrijk dat je het op de juiste manier vervangt. Gewichtsconsulent Leidsche Rijn kan je in 90 minuten uitgebreid informeren. Daarna weet je waar je op moet letten bij het vervangen van dierlijke producten. Je kunt van tevoren een voedingsdagboek bijhouden, voor een echt persoonlijk advies.

Tijdens een adviesgesprek zullen we ingaan op de volgende onderwerpen:

  • Waar moet je op letten bij het vervangen van vlees, vis of melkproducten?
    • vitamines en mineralen om in de gaten te houden
  • Peulvruchten als vleesvervanger
    • soorten peulvruchten
    • de mogelijkheden van peulvruchten
  • Vleesvervangers in het schap van de supermarkt:
    • steeds meer soorten…. waar moet je op letten?
  • Welke plantaardige melkvervangers bestaan er en hoe maak je een gezonde keuze?

Wil je ook gecoacht worden bij de aanpassingen in je eetpatroon? Kies dan voor het 10 weken-pakket, ook als je niet wilt afvallen.

Cresta WhatsApp Chat
Send via WhatsApp